Menü

Ray Ban

Ray-Ban, a legendás amerikai napszemüveg

Szinte nincs is olyan lélek a Földön, aki ne hallott volna a Ray-Ban márkanévről. Ezek a napszemüvegek minden nem és korosztály körében népszerűek, hiszen nem csak kiváló minőségről beszélünk, hanem a maga sajátos designjával igazán eredeti darabokról van szó. Persze ha a divatról van szó, rögtön arra gondolunk, hogy akkor ez egy női szemüveg, de ettől nagyobbat nem is tévedhetnénk: tekintsünk csak vissza a Ray -Ban eredetére, és máris jön az első meglepetés, először a férfiak szerették meg ezt a stílusos napszemüveget! Az első használók nem mások voltak, mint az USA Légierő pilóták, vagyis az U.S. Air Force katonái. A repülőgépek egyre fejlettebbek voltak és nagyobb reptávokat lehetett velük megtenni – ekkor vált általános problémává, hogy a pilótákat zavarta az erős napsugárzás, fizikai fájdalmaik voltak repülés közben. A sok fejfájás, émelygés ellen lépett fel a Bausch & Lomb cég, aki speciálisan a pilótáknak készített napszemüvegeket, természetesen a katonai követelmények betartásával. Eltelt némi idő, míg sikeres lett a projekt olyan lencse megalkotásával, ami kiszűri a káros sugarakat, de nem homályos a kép benne. A pilóták imádták ezt a szemüveget. 1937-ben már a lakosoknak is elérhető volt a márka, a kezdetekben Aviator formában, műanyag kerettel. A fejlesztések után fém váltotta fel a műanyagot, ez lett a Ray -Ban Aviator. Igaz, először a katonai pilóták viselték ezt a napszemüveget, de a filmekben is sokszor feltűnt, igazi sztárkellékké vált, ez hozta az átütő sikert. A Bausch & Lomb folytatta a fejlesztéseket, létrehozták a Schooter modellt, melynek ütésálló üvege van, majd a Outdoorsman modellt, ami meg verejtékfogó keresztpánttal volt felvértezve, majd jött Jack Nicholson az Oscar -díj átadón a Wayfarer modellben tündökölve, amiben híressé vált a szobrocska átvételekor (a Becéző szavakért kapta egyébként a díjat). 

A Ray-Ban ma is teljesíti az elvárásokat, ugyanúgy, mint anno: megszűri a káros sugarakat, erős fényeket, és mindemellett igazán komfortos viselet. Természetesen a hölgyek körében is ugyanúgy akadnak rajongói szép számmal, mert ez már egy unisex terméknek számít a mai világban. Mint említettük, minden korosztály és nem megtalálja benne a szépséget, legyen az élsportoló hölgy, üzletember, vagy fiatal húsz éves fiú. Különféle fazonok, lencsék, színek széles választékától roskadoznak a polcok, vannak klasszikus formák és formabontó merész darabok. 

Mivel nem marad le más nagy márkák mögött a Ray -Ban sem, alap tartozék az elegáns tok a vásárláskor. A tokok bal elülső oldalán fényes arany pecsét szöveggel jelzi a 100% UV védelmet és az is rajta áll, hogy Ray-Ban, Sunglasses by Luxoticca. Kivéve a gyerekeknek való daraboknál: a Ray -Ban Junior esetében színes textiltasak is felbukkanhat. Vigyázat, ha nincs rajta az összetéveszthetetlen logó a szárakon és a lencséken, akkor hamisítvánnyal találkoztunk! 

 

Kis összefoglalónk végezetül: A Ray-Ban napszemüvegek megbízhatóan védik a szemünket, hála a speciális szűrőnek és a lencsék is ütésállóak. Ha hajlandóak vagyunk áldozni egy ilyen szemüvegért, az hosszú időre garantáltan minőségi társunk marad. Legendás múlttal rendelkező darabról van szó, ami nem csak a pilótákat repítette az égbe, hanem a márka népszerűsége is az egekbe szökött, köszönhetően a folyamatos innovációknak. Kétség sem fér hozzá, egy valódi világmárkáról van szó, a Ray-Banért rajong az egész világ – klasszikus és modern egyben, ez a Ray-Ban! 



Rendezés:

Keresés