Menü

Legendás amerikai darab a szemünkön

Legendás amerikai darab a szemünkön

Legendás amerikai darab a szemünkön

A Ray-Ban márkanév valószínűleg senkinek nem ismeretlen már a világon. Nők és férfiak előszeretettel használják ezen márka napszemüvegeit, mely nem csak kiváló minőségével, hanem stílusosságával is hódít. Ez azt gondolnánk, hogy elsősorban a hölgyeknek fontos, ám ha mélyebbre ássuk magunkat a Ray-Ban történelmében, megtudhatjuk, hogy divatossága miatt először a férfiak körében hódított. 

Az U.S. Air Force, vagyis az Amerikai Egyesült Államok Légierejének pilótái azok, akik legelőször használni kezdték ezeket a szemüvegeket. A repülőgépek korszerűsödésével ugyanis a pilóták egyre nagyobb távolságot tudtak megtenni, ám az erős napsugárzás zavarta őket, többen panaszkodtak fejfájásra, hányingerre. A Bausch & Lomb cég vállalkozott arra a feladatra, hogy kifejezetten pilóták számára készítsen olyan napszemüveget, amelyek megfelelnek egyrészt a katonai követelményeknek, másrészt megoldja a már említett problémát. Sok idő telt el, míg sikerült kikísérletezni egy olyan napszemüveg lencsét, amely anélkül szűri ki a napsugarakat, hogy közben homályos látást okozna. A siker nem maradt el: a napszemüveg óriási népszerűségnek örvendett a pilóták körében. 1937-ben kezdődött meg a gyártás a lakosság számára is, kezdetben még műanyag kerettel készült az Aviator forma. Később a fejlesztéseknek köszönhetően a keretek már fémből készültek, és megszületett a Ray-Ban Aviator. Kezdetben a katonák, pilóták körében hódított a napszemüveg, az igazi áttörést viszont az amerikai filmek hozták meg, amelyekben a főszereplők a klasszikus Aviator szemüveget viselték. A Bausch & Lomb nem állt meg a fejlesztéssel: később megszületett a Schooter modell ütésálló üveggel, az Outdoorsman modell, amely már izzadságfogó keresztpánttal is rendelkezett, majd a Wayfarer modell, ebben jelent meg Jack Nicholson az Oscar-díj kiosztásán, ebben vette át a Becéző szavak című filmben nyújtott alakításáért odaítélt díjat.

A márkára ma is jellemző az, ami akkoriban a kívánalom volt vele szemben: kiszűrik a zavaró fényeket, élesebbé teszik a részleteket, és kényelmes viseletnek számít. Azóta persze már nem csak a férfiak körében hódít, igazi uniszex termékké nőtte ki magát, a hölgyek is előszeretettel használják, férfi és női modelleket egyaránt forgalmaznak. Nem csak minőségi, hanem stílusos termékekről van szó: egy sportoló, egy üzletasszony, vagy épp egy fiatal kamasz is megtalálhatja az öltözékéhez passzoló Ray-Ban szemüveget. Férfiak és nők egyaránt válogathatnak különböző fazonokból, lencsékből, színekből, vannak kimondottan klasszikus, de bevállalósabb, vagányabb darabok is. 

Hasonlóan a nagy napszemüveg márkák igényes csomagolásaihoz, a Ray-Bant is elegáns tokkal együtt vásárolhatjuk meg. Minden Ray-Ban tok bal elülső oldalán egy fényes arany pecsét található a következő szöveggel: 100% UV Protection - Ray-Ban - Sunglasses by Luxottica. A kivételt a Ray-Ban Junior termékek jelentik, amelyeknél a színes textiltasak is megjelenhet. Ha valóban eredeti termékkel van dolgunk, akkor látnunk kell rajta a jellegzetes logót a lencséken és a szárakon. 

Összességében elmondható, hogy a Ray-Ban napszemüvegek egyrészt óvják a szemet, hiszen speciális szűrővel készülnek, emellett a lencsék ütésállók is, így ha beruházunk egy ilyen napszemüvegre, biztosak lehetünk benne, hogy sokáig a társunk lesz. Óriási múltat tudhat magának a márka: nem csak az amerikai pilótákat juttatta újabb és újabb magasságokba, hanem a különböző fejlesztéseknek köszönhetően saját magát is. Ma már mindenhol világmárkaként tekintenek rá, klasszikus, ám mégis modern darabjaival a Ray-Ban az egész világot meghódította. 


Tartalomhoz tartozó címkék: hírek cikk

Keresés